Sunday, June 21, 2009

thank you,dad.

前几天,我一直在想父亲节的这一天我会对我爸说什么-ya,父亲节快乐。说这句话,我不快乐,我爸也是吧。

我们很久没有谈话。一个星期忙起来或许见不到2次面,即使谈话,也可能只是在工作上的范围。 想想多久没一起吃饭,没一起看戏,没问我学校的事,真的很久了。看到朋友和他们的爸爸有说有笑,听到他们有趣的故事,我和我爸为什么不可以这样。有些会给爸爸唠叨,就会开始破口大骂,埋怨。我会希望我爸会和我多说两句话。

今天早上,起来又见不到你,你又早出了。

发简讯几乎是我们唯一联络的方式。我鼓起勇气,跟你说了我的心中话:

daddy,happy father's day. H1N1 is now serious spreading in m'sia, must take care of urself. We chat less and less day by day, I want u to know more about me, as i do. Can v chat more after 2day? 2 sentences better than none...at least we try...gambateh, my baba^^

等了一会,手机简讯声响了。该不会又是一句ok吧?

没想到我爸好坏,叫眼泪流出来凑热闹:

谢谢你,tq. U can talk anything to baba.Have problem just. What so ever u can always share with me, i'm very understanding but keep silent only, k?


Dad,thank you.

This is very simple,no present, no celebration, but a meaningful father's day to me.


1 comment:

  1. jia you, ma friend ^^
    cherish every thing when v still have it....
    dis d things u thought me...
    i get it d....

    ReplyDelete